Ilon Musk pokračuje ve snižování vládních výdajů tím, že propouští úředníky, kteří vypracovávají pravidla, jimiž se musí autopilot řídit. Generálnímu řediteli společnosti Tesla se nepodařilo spustit plně bezpilotní systém.
Ilon Musk zahájil masivní škrty ve vedení ministerstva pro efektivitu vlády (DOGE ) , přičemž prakticky žádné oddělení americké vlády nezůstalo nedotčeno.
Majitel společností jako Tesla, X (Twitter) a SpaceX zastavil programy nabízející lékařskou péči chudým nebo snížil rozpočet NASA. Jejich novým cílem se stal Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).
Musk propustil 4 % zaměstnanců NHTSA.
Generální ředitel společnosti Tesla učinil nový kontroverzní krok: zbavil se některých úředníků NHTSA, přestože za tím stála celá strategie. Ilon Musk propustil právě ty zaměstnance, kteří měli vypracovat pravidla, jež musí plně vyhovovat bezpilotnímu systému značky.
Toto rozhodnutí přišlo v těžké době pro Teslu. Značka zaznamenala celosvětově nejhorší prodejní čísla od doby, kdy se Musk stal Trumpovou pravou rukou, a někteří řidiči se za své vozy dokonce stydí. Pokud se generálnímu řediteli nepodaří dodržet slib, že v blízké budoucnosti vybaví elektromobily autonomním řízením, mohla by to být pro značku další rána.
Miliardář využil své moci v čele DOGE. Loni v únoru propustil 4 % z 800 zaměstnanců NHTSA, včetně inženýrů zodpovědných za testování softwaru pro automatizaci vozidel, kterému budou muset vyhovovat připravované vozy Tesla Cybercab.
Úředníci kritizovali nové propouštění Ilona Muska.
Elon Musk sliboval, že FSD bude brzy v jeho vozech, ale ukázalo se, že to byl jen další z jeho falešných slibů. Tesla nemá ani potřebné povolení k provozu na amerických silnicích s plnohodnotným autopilotem.
Testy byly opakovaně odkládány. Tesla doufala, že systém vyzkouší na čínských silnicích koncem loňského roku, ale asijská země vydání povolení odložila s tím, že vozy špatně čtou značky a představují riziko pro bezpečnost silničního provozu.
Jeden z úředníků, který právě přišel o svou pozici, řekl listu Financial Times, že vyhazov Ilona Muska „oslabí schopnost NHTSA vyvíjet technologii bezpilotního řízení. Tento úřad by měl stát v čele řízení autonomních vozidel a určování budoucích předpisů“.
Pokud silniční úřad nebude mít potřebné zdroje, mohlo by to ochromit nové předpisy pro autopiloty a podobné systémy jiných značek. „Bylo by ironické, kdyby DOGE zpomalil zavádění Tesly,“ řekl další zaměstnanec, který přišel o práci v Úřadu pro bezpečnost dopravy.
Výrobce elektromobilů hodlá konkurovat výrobcům, jako jsou Waymo a Zoox, kteří již provozují své systémy FSD ve městech, jako je například americké San Francisco. Generální ředitel společnosti Tesla má se spuštěním své flotily robotaxi trochu zpoždění; pokud se plány značky naplní, zahájí provoz v Austinu letos v létě.